Det händer grejer, tjejer.

Och pojkar. Om ca två veckor lämnar jag landet för ett år framöver. Hoppas jag! Vi väntar bara på ett sista godkännande innan vi kan dra igång alltihop och jobba som idioter dygnet runt.

Carl slog på stort och köpte sig en bar/restaurang i El Gouna! Det kommer bli en mysig, modernt klassisk pianobar med fräscha rätter och outstanding inredning. Live pianospel till lunchen, afterbeach med saxofon och fruktdrinkar i solnedgången, liveband och underhållning på kvällarna. Undertecknad blir värdinna över hela kalaset och håller koll på läget. Kanske till och med river av en låt då och då, den som lever får se.

Baren heter Studio 52 och paret som äger den idag är två mysiga människor samt begåvade musiker. Dom kommer behålla några procent, men det blir Carl som äger större delen av det hela. Förhoppningsvis rullar det igång bra och framöver kommer jag försöka locka över kamrater från detta kalla land att ta sig ett extraknäck i baren med gratis semester som lön Säg till om någon är sugen ^^
Det är vansinnigt spännande! Suttit i flera dagar nu och ritat upp hela baren skalenligt i Google Sketchup för att få en uppfattning om hur det kommer se ut till slut. Pilligt men roligt. Nu är vi hemma i Sverige i ca två veckor för att försöka hinna med lägenhetsuthyrning, röjning, packning och att säga hejdå till nära och kära.

Ett år i egypten, klarar man det? Kommer sakna svenska sommaren. Flyter saker på bra kanske man hinner hem en vecka eller två i augusti. Mor och far tänker jag importera med jämna mellanrum så jag inte får abstinens, och jag hoppas att diverse semesterplanerare siktar in sig på egypten - det är där det kommer hända i år!


Kommentarer
Postat av: Emilia

åh, du har börjat skriva igen. fortsätt med det snälla du!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback