Sjukdom, choklad och sweeney todd.

Vår lägenhet är en festival av självömkan. Det finns inte mycket i denna värld som är så ynkligt som en man med förkylning, och den ynkligaste av de ynkliga just nu är nog Carl. Stackars älskling, brännande feber hela natten och dagen, huvudvärk och hosta. Tant Tova har pysslat och fixat, köpt medicin och kokat ihop alla huskurer jag kan komma på, varvat med att hämta blöta handdukar från kylen för att lägga på den arme krakens panna.

Men jag är alls inte den som klagar, ty jag kan med all rätt och gott samvete lata mig i soffan framför datorn medan han tar sina random powernaps, vilka hittills har varat ca 18 av dygnets 24 timmar. Mycket trevligt, jag hyllar min lata ådra med lindts choklad och lyssnar på Johnny Depps ljuva stämma på tv. Fantastiska kanaler i detta land.

Imorgon hoppas vi på bättring, annars har jag inga andra knep kvar annat än att klappa karln på pannan och säga "poooor little bunny" upprepade gånger.

Men gud vad varmt det är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback