Länge sedan nu.

Jag sitter här, mitt i natten med tv:n på låg volym och min livsluft snarkande i rummet intill. Det är ingen idé att gå och lägga sig en natt som denna, ty jag skulle isåfall behöva stiga upp om mindre än två timmar.

I natt bär det av till Egypten igen. Tillbringar mycket tid där nu, på gott och ont. Gott är det med värme, både i solen och i människornas mottagande. Ont är det att det blir så svårt att hålla ett vettigt liv igång här hemma i våran kalla nord. Vem vill ha en anställd som lämnar landet i tid och otid? Om ni finner någon, presentera mig gärna.

Men visst har jag hittat något att dryga ut kassan med. Ett deltidsjobb där jag får sätta schemat själv. Blir inga enorma summor, men bättre än inget antar jag. Jag tänker dock inte säga vad det är.

Det är löjligt vad svårt det är att hitta på saker att göra när man faktiskt måste vara vaken hela natten. Ska man gå upp tidigt dagen efter är det betydligt enklare att fastna till klockan fem framför datorn, tv:n eller en bok.
Ack, denna förbjudna frukt, sällan skådad är dess sötma.
Jag har hittills spelat alla facebookapplicationer jag kunnat hitta, läst igenom hela tjuvlyssnat och studerat namn och deras ursprung samt innebörd. Nu börjar fantasin tryta.

Låt oss avsluta med ett minnesvärt citat från min icke särskilt engelsktalande mor.

"Sometimes in the end of summer, we go out in the furnitures and picking bears"

Den som kan lista ut vad hon menar med detta får en guldstjärna.

Kommentarer
Postat av: Pål

Inte lika illa som Eva Aronssons "you must see happy out!" dock :D

2009-12-05 @ 15:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback