Working hard and hardly working.

Nu var det ett tag sedan jag var i farten här. Dagarna sen sist har varit jobb, bara jobb. Aldrig roligt, men överkomligt om inte annat. Längtar mig till döds efter första lönen, men till skillnad från vanliga dödliga får jag den givetvis inte i augusti, utan för att göra allt ännu knepigare så kommer den i slutet av september, vilket innebär att jag måste jobba extra på kvällarna och få cashinhand så jag överlever. Vilket innebär att jag kommer behöva jobba 12 timmar om dagen. Vilket således tar oss till mitt nuvarande tillstånd; jag är trött som ett as.
Men helgen var trevlig.
For söderut i fredags för att säga hej till dåren jag connectade med på mentalsjukhuset i sundsvall och blev kvar där lite längre än beräknat. Hade världen varit rättvis och gud god hade jag fortfarande legat och slöat i en soffa där och blivit uppassad som den kunglighet jag vet att jag är, även om släktträdet säger annorlunda.
Jobbet kallade dock och hem for jag.
Nu ska jag enbart göra onyttiga saker här resten av kvällen, dvs inte röra mig ur fläcken från skärmen och ringa efter lillebror som ska få komma hit med mat åt mig.
Det är ett hårt liv, som sades.
Tur att jag vet hur man ska hantera det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback