El smido.

Jag är så trött. Hela veckan har sömnen smitit ifrån mig till följd av alltför skön datastol och envetna väckarklockor. Igår var jag så trött att jag somnade på bussen hem, vilket ledde till att jag vackert fick åka med och vända i norrsundet för att komma hem. Kollektiv förvirring när jag vaknade med ett ryck, tog tre långa kliv fram till chaufför(erna!) och ställde mig att stirra vilt på dom utan att kunna formulera en mening. Vi glodde på varandra under tystnad i en obestämd obekväm tidsrymd, sedan skapade jag dock genast lite klarhet i den spännande konversationen genom att kort och gott meddela att  "Jag sov".
Så det kan gå. Men prisa gud - det är helg! Jag får sova hur länge jag vill! Men då vaknade jag ju givetvis redan vid halv nio. Damn. Nu ska jag se om jag hittar energi att städa upp det sista samt klä på mig.
Sedan bär det eventuellt av mot huvfudstaden igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback